Home » Проект „Различни и приобщени“ по договор на ЦОИДУЕМ

януари 2025
П В С Ч П С Н
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Проект „Различни и приобщени“ по договор на ЦОИДУЕМ

В ОУ „Христо Ботев“ – с. Пелишат се реализира проект „Различни и приобщени в училище“

https://ou-hbotev-coiduem.com/

ПРОЕКТ „РАЗЛИЧНИ И ПРИОБЩЕНИ В УЧИЛИЩЕ“ ДОГОВОР №БС 33.23-4-004/21.08.2024 Г.

През учебната 2024/2025 г. в ОУ „Христо Ботев“ – с. Пелишат, общ. Плевен, обл. Плевен ще се реализира проект „Различни и приобщени в училище“ по Договор №БС 33.23-4-004/21.08.2024 г. с ЦОИДУЕМ – гр. София.

Описание на проекта:

Проектното предложение „Различни и приобщени в училище“ е фокусирано върху 12 деца от подготвителна група, 42 ученици от I до VII клас, обучаващи се в ОУ „Христо Ботев“, село Пелишат, община Плевен, област Плевен, които са 85 % от подлежащите на обучение в селото, 7 педагогически специалисти, 20 родители. То ще се реализира в рамките на 9 месеца. Проектът е насочен към създаване на условия за включване и приобщаване на ученици от ромския етнос към училищните практики чрез изграждане и развиване на практически модели за работа с тях, основани изцяло на интерактивна методическа система и подход на психолого-педагогическо въздействие. Опитът показва, че традиционните практики и форми на общуване между родителите и учителите (традиционни родителски срещи, телефонни обаждания, викане на родител за разговор в училището, писма за уведомяване) не са достатъчно ефективни и не постигат желания резултат. Целите на проекта са свързани с изграждане на доверие и подобряване на партньорството между училището и семейството, а това налага търсенето на съвременни форми за извънкласна дейност, като при подготовката и осъществяването им се включат и родителите. С прилагането на проектните дейности ще се формира позитивна нагласа у участниците към образователно- възпитателния процес в училището, родителите ще се включат активно в училищния живот от една страна, а от друга, ще се осигури превенция за намаляване отпадането на учениците от образователната институция. Ефектът, който преследва проекта „Различни и приобщени в училище“ е промяна на съществуващите негативни нагласи и стереотипи у участниците и мотивиране им за успешна социализация и интеграция в образователната системата и в обществото.

Информационна кампания

На 11.09.2024 г. в класната стая на седми клас се проведе кръгла маса за дискусия между родители и учители, с цел популяризиране на проектната дейност сред ученическата и родителската общност.

 По време на информационната кампания се извърши анкетно проучване сред родителите, което оцени нагласите, очакванията и мотивацията на родителите да бъдат подкрепящи на децата си в училище.

Интервюто с участниците от целевата група, даде обратна връзка за полезността и ефективността на дейностите, заложени в проекта „Различни и приобщени в училище“.

Екипът запозна общността с целите, дейностите и графика за изпълнение на проектните дейности.

 

Целта на първата иновативна родителска среща беше повишаване инфомираността сред общността за ролята на образованието и подобряване на комуникацията между образователна институция -семейство.

Срещата се проведе на 22.10.2024 г. в класната стая на седми клас. Беше представена презентация за ролята на образованието за младия човек. Участниците бяха разделени на групи и дискутираха визията на успелия и неуспелия човек. Коментираха и определиха стъпките, които е необходимо човек да извърви, за да постигне целите си.

Чрез демонстрация за използване електронен дневник shkolo.bg, родителите бяха мотивирани да се регистрират и използват платформата. Те получиха дипляна с правата и задълженията на страните, включени в процеса.

На 19.11.2024 г.  се проведе втора иновативна родителска среща – „Какви са правата и задълженията на учениците?“. Проведе се беседа по темата с участниците в проекта.

Целта на срещата беше родителите да разберат, че всяко право има и своята отговорност. Участниците работиха в малки групи със задача да обсъдят сценарий от училищния живот и посочат какви права и задължения са замесени в него.

Представена бе презентация по темата с казуси за решаване. Родителите влязоха в ролята на ученици, като трябваше да решат спор възникнал между съученици. Въпросът беше как те биха реагирали за да разрешат възникналата ситуация и как биха постъпили, ако бяха на мястото на потърпевшото  дете. Заедно стигнаха до извода, че собственото мнение и право не бива да става за сметка на засягане на достойнството и правата на другите.

Чрез дейности в малки групи родителите заедно с децата обвиваха учебници и изработиха дипляна.

На 05.12.2024 г.  се проведе четвърта иновативна родителска среща – „Какви са предизвикателствата и как да се справяме с тях?“. Проведе се дискусия между родители и учители за предизвикателствата за ранното ставане на учениците, за трудното привикване към училищния режим. Осъществиха се дейности, свързани със създаване на дневен режим на ученика, учебен календар и органайзер за учебни пособия, проектиране на етикети за ученически шкафчета и емблеми на класовете.

Родителите получиха насоки как да ограничат приема на децата си на кофеинови (енергийни) напитки, което пречи на здравословният им сън. Да осъществяват по – строг контрол на до телефони, компютри, видеоигри, филми с агресивно съдържание, особено вечер преди лягане.

 

 

 

            Днес на 17.12.2024г. се проведе иновативна родителска среща на тема „Как да споделяме, за да си имаме доверие“ по проект „Различни и приобщени в училище“ финансирани от ЦОИДУЕМ.

Представи се презентация на тема „Как празнуваме Коледа в Европа и у нас“. Описани бяха коледните символи, използвани в някои държави в Европа и в България, коледната трапеза у нас и в Европа, както и коледните традиции, на фона на празнични мелодии и песни. Проведе се дискусия между родители и учители, затова как те празнуват и споделят коледните си и новогодишни празници, чрез беседа на тема „Банго Василий“.

По време на срещата, родителите и учениците имаха възможност да покажат своите творчески умения чрез арт терапия.

За финал всички родители получиха коледни картички, направени от децата. Подчертана беше ролята на семейните празници за създаване на чувство у детето за единност, стабилност и свързаност на семейството, за неповторимост и искреност на отношенията в него.